Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Silverton 43 Sport Bridge

A Dunán teszteltük ezt a különös hajót, amely mind muszaki tartalmát, mind belsôtér kialakítását tekintve számos újdonságot vállal fel. Hatalmas gép, amely nagyon kultúrált berendezést kapott, és olyan kezelôegységet, amellyel gyerekjáték vezetni.


A Silverton a Luhrs Marine egyik presztízsmárkája. A tengerentúlon az a sporthorgász, aki valamit is ad magára a Silverton Convertibles osztályából választ hajót. Luxus és használhatóság jellemzi a cég legnépszerubb és legismertebb családját. A Sport Bridge vonalhoz mindössze két hajó tartozik, a 38-as és a 43-as. Rétegmodellrôl van szó, amely jól illeszkedik a dunai és adriai felhasználók igényeihez. A tervezô könnyebb vizekre szánja ezt a hajót. Oda, ahol nem számít akkora hullámokra, hogy a hídon elhelyezett egyetlen kormányállásban - amely közel négy és fél méter magasan van - kényelmetlené válna a hajóvezetés. A szalon berendezését, vagyis a lakóteret, így nem bontja meg a navigációs eszközök és kormánykerék látványa. A hidat - ablakokkal bôven ellátott - sátor teszi vízhatlanná. Egy szép nyári napon itt bizony komoly üvegházhatással kell számolni. Hajózás elôtt érdemes kiszellôztetni, mert nagyon felforrósodik a levegô.
A bemutató hajót két Volvo D5 IPS-500-as motorral szerelték fel. Ezeknek a motoroknak az az érdekessége, hogy a hajócsavar nem tolja, hanem húzza a hajót. A csavarok a hajtómu elôtt vannak. Így nagyobb teljesítményt lehet elérni. Ezek a motorok egyenként 370 lóerôt teljesítenek a hagyományos toló üzemmódban, míg itt 500 lóerôt adnak le! Mindebbôl persze a felhasználó mindössze annyit érzékel, hogy hajója a megszokottnál kevesebbet fogyaszt. A motorvezérléshez tartozik egy intelligens rendszer, amely lefordítja a hajó nyelvére a kormányos gondolatait. Egy kis joystickot kell a megfelelô irányba mozgatni, és a hajónk elindul finoman elôre, hátra, oldalra vagy haránt irányba. A parkolás gyerekjáték, mint ahogyan a kiállás is az.
A modern dízelmotorok kevés hôt termelnek, így eltartott egy ideig, amíg elértük az üzemi hômérsékletet. Addig csendben csorogtunk az Árpád-híd alatt felfelé a Dunán.
Célunk az új nullás híd volt északon.

Aztán megindultunk. Több mint tizenkét tonna, a kormányosállás magassága majd négy és fél méter. Jó érzés. A két motor nagy erôvel vontatja a hatalmas testet. Nincs rohanás, szépen siklik a hajó, kényelmesen utazunk. A hajóvezetést trimlapok segítik. A szinkronizált motorok meglepôen halkan dolgoznak.

A szalonban sincs a szokásos dübörgés. Itt hatalmas, finom bôrrel bevont, kényelmes fotelek várják a vendéget. A berendezés diszkréten elegáns. Mindent beburkoltak szövettel, vagy szépen lakozott fával.

A kormányosülés helyén étkezôasztal van, szemben vele a konyha. Ha valaki nem tud megbarátkozni ezzel a berendezéssel, természetesen megrendelheti a hajót belsô kormányállással is. Az orrban pazar tulajdonosi kabin található kényelmes nagy terekkel, körbejárható franciaággyal. Jobbra, hátul kétágyas kabin, bôségesen tágas kialakítással. A tulajdonos kabinjának saját fényuzôen berendezett fürdôszobája van, míg a kétágyas kabinban lakók az átjáróból nyíló fürdôszobát használhatják.

A kormányosállásba és a tetôteraszra lépcsô vezet. Ha nincs a kabrió tetô, akkor itt pompás szabad tér van kényelmes ülôgarnitúrával, egyszeru kis konyhával és napozóággyal. Napozó természetesen van a hajóorrban is. A fürdôplatform megfelelôen nagy és kényelmes.
Amíg körbejártam megérkeztünk az új hídhoz. Önkéntelenül behúztam a nyakam, amikor elhajóztunk alatta, pedig volt még hely felettünk bôven.

A Silverton 43-as túrahajó, amellyel utazik az ember. Ahhoz már túl nagy, hogy csak úgy szaladgáljunk vele. Hosszabb utakra, esti hajózásra, üzleti találkozókra kitunôen alkalmas. Az Adrián pillanatok alatt el lehet tunni a nyüzsgô tengerpartról egy csendes öbölbe, ahol csak magunk vagyunk a szelíd tengeren, a hajó pedig kényelmes, otthonos környezetet nyújt, körülvéve tulajdonosát minden modern szolgáltatással.

L. F.
Fotó: Szekeres

Technikai adatok

Hossz (m): 13,23
Szélesség (m): 4,37
Magasság (m): 4,39
Merülés (m): 1,19
Száraz tömeg (kg): 12 712
Üzemanyagtartály (l): 1 628
Víztartály (l): 447
Szennyvíztartály (l): 151
Motor (LE): 500-600

 

 

 

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink